Akademia

  • Drinki low cocktail. Nowy trend.
2024-09-12

Low alcohol drinks. Szybko rozwijający się trend wśród miłośników koktajli

To już nie tylko piwa 0%, ale wina, gin czy nawet tequila. Na całym świecie, w tym również w Polsce, rośnie rynek napojów bezalkoholowych i niskoalkoholowych. W dobie zdrowego stylu życia i świadomej konsumpcji trunki te stają się bardzo często wyborem numer jeden.

Szczególnie młodsze pokolenie (urodzone po 1990 r.), które stanowi 45% konsumentów na rynku gastronomicznym, coraz częściej sięga po napoje niskoalkoholowe, często łącząc je z wizytami w tradycyjnych barach, pubach lub restauracjach. Młodsi konsumenci w Polsce coraz bardziej stawiają na smaki i eksperymenty.

Już śmiało można powiedzieć, że nie mamy wcale do czynienia z modą lub chwilowym kaprysem. Widać prawdziwe zmiany w podejściu do spożywania alkoholu, która wiąże się z większą świadomością i odpowiedzialnością. Co stoi za tym trendem? Czy jesteśmy świadkami wielkiej rewolucji? Czas przyjrzeć się sprawie z bliska!

Low-alcohol drinks - trendy

Na całym świecie koktajle niskoalkoholowe stały się bardzo popularne (fot. depositphotos).

Czym tak naprawdę są drinki niskoalkoholowe?

W świecie koktajli pod terminem „low alcohol” najczęściej rozumie się napoje o zawartości alkoholu poniżej 5%. Zostały one stworzone z myślą o zmniejszeniu mocy, ale jednocześnie zachowują pełnię smaku i charakteru koktajli klasycznych. Głównie bazują na lżejszych alkoholach, takich jak prosecco, piwo, cydr lub wódki smakowe (te mają zazwyczaj dużo niższe ABV niż wódki czyste).

Często są to też koktajle z dodatkami, takimi jak owoce, woda gazowana, soki lub zioła, które potęgują doznania smakowe, jednocześnie nie zwiększając zawartości alkoholu.

Low-alcohol drinks - trendy

Już wszystkie klasyczne koktajle doczekały się nowych wersji light (fot. depositphotos).

Co stoi za trendem low alcohol?

Trend ten napędzany jest wieloma czynnikami, m.in. zwiększoną świadomością negatywnych skutków zdrowotnych nadmiernego spożycia alkoholu, a także chęcią prowadzenia zdrowszego, bardziej zrównoważonego stylu życia.

Dodatkowo coraz większą rolę odgrywają aspekty społeczne i kulturowe. Pokolenie millennialsów oraz tzw. generacja Z przywiązują dużą wagę do dobrostanu psychicznego i fizycznego. Ważny jest też trend mindfulness, który sprzyja świadomemu podejściu do spożywania jedzenia i napojów, co oznacza, że ludzie wybierają produkty, które nie tylko dobrze smakują, ale także są korzystne dla ich zdrowia i samopoczucia.

Low-alcohol drinks - trendy

Tren low alcohol drinks wiąże się z większą świadomością na temat szkodliwości alkoholu (fot. depositphotos).

Tym samym konsumenci poszukują alternatyw, które pozwalają cieszyć się smakiem i doznaniami związanymi z piciem alkoholu, ale bez ryzyka dla ich dobrostanu. Dzięki napojom o niższej zawartości procentów mogą uczestniczyć w spotkaniach towarzyskich, degustacjach lub kolacjach bez obaw o poranne „skutki uboczne”. Z perspektywy społecznej trend na niskoalkoholowe drinki wspiera bardziej zrównoważone podejście do konsumpcji alkoholu, promując umiar i odpowiedzialność.

Rynek niskoalkoholowych drinków w najbliższej przyszłości

Segment niskoalkoholowych napojów rozwija się w dynamicznym tempie i na pewno w najbliższym czasie nie zwolni. Globalny rynek napojów o zmniejszonej mocy co roku zwiększa się średnio o 31%, a eksperci zapowiadają, że ten trend utrzyma się w kolejnych latach.

Możemy zatem spodziewać się coraz dłuższych kart w barach pod hasłem „low alcohol”. Zaczną też powstawać kolejne knajpy, które będą prowadzone zgodnie z tym trendem, a także mocktail bary (miejsca, gdzie serwuje się bezalkoholowe napoje).

Przewiduje się również, że producenci napojów będą coraz bardziej koncentrować się na rynku premium, wprowadzając nowe, luksusowe niskoalkoholowe trunki, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów.

Low-alcohol drinks - trendy

Trend koktajli niskoalkoholowych będzie się stale rozwijał w najbliższych latach (fot. depositphotos).

Trend low alcohol jest więc świadomą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby współczesnych konsumentów. Łączy smak, zdrowie i odpowiedzialność, ale i dobrą zabawę, oferując doskonałą alternatywę dla tradycyjnych napojów z procentami. Pozwala cieszyć się ulubionymi trunkami, jednocześnie dbając o umiar. Brzmi rozsądnie.

A Ty? Co o tym myślisz?

Konrad Bukowski

(fot. depositphotos)








KOMENTARZE
Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Odpowiedzi w treści
Pokaż wszystkie komentarze
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Wyselekcjonowane, najlepsze treści na Twoją skrzynkę.
Nie spamujemy!

KuchniaDlaDoroslych.pl może zawierać przepisy i inne treści dotyczące wyrobów alkoholowych, przeznaczonych dla osób powyżej 18 roku życia.

0
Zostaw komentarz!x
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.