Inspiracje

  • Programy dla klientów VIP
2023-01-04

Najlepsze programy dla klientów VIP

Jedną z odmian programów lojalnościowych oferowanych przez firmy z różnych branż są tzw. programy dla klientów VIP prestiżowe, niedostępne dla wszystkich, zapewniające wyjątkowe benefity. Co ciekawe, programy tego typu dotyczą nie tylko branży motoryzacyjnej, jubilerskiej czy hazardowej, ale także firm zajmujących się handlem alkoholami albo produkcją ekskluzywnych słodyczy.

W pierwszej chwili programy VIP kojarzą się z segmentami produktów i usług premium – np. luksusowej biżuterii, torebek, alkoholi, odzieży albo samochodów najbardziej prestiżowych marek. I faktycznie tak jest, a przykłady można mnożyć.

Programy VIP w świecie mody

Wśród miłośniczek mody na całym świecie bardzo popularny jest program LVR Privilege stworzony przez markę luksusowych sklepów LuisaViaRoma, mających w ofercie m.in. produkty Bottega Veneta, Gucci oraz Off-White. W Stanach Zjednoczonych jedną z najbardziej prestiżowych sieci domów handlowych jest Neiman Marcus – organizuje on program VIP dla klientów z ośmioma różnymi poziomami członkostwa. Bardzo rozbudowany jest program VIP niemieckiej marki Hugo Boss, znanej również w Polsce m.in. z luksusowej odzieży damskiej i męskiej, akcesoriów i perfum. Sieć prestiżowych sklepów MatchesFashion z siedzibą w Londynie oferuje klientom produkty takich marek, jak Burberry, Prada i Saint Laurent – klienci sklepów mogą także liczyć na uczestnictwo w programie lojalnościowym The Curator.

Kluby VIP w motoryzacji i u legalnych bukmacherów

Inne branże? Powszechne są programy dla klientów VIP wśród autoryzowanych dealerów i salonów zajmujących się sprzedażą samochodów prestiżowych marek, takich jak BMW, Audi albo Mercedes. Udział w takich programach niesie ze sobą liczne korzyści i przywileje, np. wykonywane od ręki serwisy, indywidualną opiekę przedstawiciela firmy, luksusowe samochody zastępcze, a czasami nawet… okazjonalne usługi szofera!

Programy VIP organizują firmy związane z hazardem, w tym legalni polscy bukmacherzy, którzy chcą w ten sposób tworzyć społeczności aktywnych graczy, stawiających kupony często i za spore stawki. Najczęściej dołączenie do programu VIP bukmachera jest możliwe tylko po bezpośrednim zaproszeniu przez firmę, co następuje na podstawie analizy różnych kryteriów: częstości zawierania zakładów, dokonywania wpłat o określonej wartości, aktywności na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej bukmachera albo kwoty obrotu na zakładach wzajemnych na różne dyscypliny sportu oraz zakładach pozasportowych.

Co zyskuje uczestnik takiego programu? Zależy to od bukmachera. W firmie Superbet jest to np. obsługa indywidualnego opiekuna oraz dedykowane bonusy bukmacherskie i promocje. U legalnego bukmachera PZBuk są to nie tylko ekskluzywne bonusy, ale także konkursy tylko dla klientów VIP oraz szersza oferta w Sklepie Gracza. W Fortuna klient VIP za specjalny kod promocyjny otrzymuje lepszy bonus na start. W firmie forBET dostępne są wyższe limity na grę, szybsza autoryzacja wysokich zakładów, a dla klientów VIP organizowane są bilety na wydarzenia sportowe i kulturalne.

Programy VIP: whisky, wino i… czekolada

Jednak co ciekawe, programy VIP są przygotowywane także przez firmy produkujące lub sprzedające np. alkohol i artykuły spożywcze. Bardzo ciekawym programem może pochwalić się działający w sieci sklep whisky-online.com. Powstał on w odpowiedzi na sytuację rynkową – ogromny popyt na nowo wypuszczane whisky sprawił, że sklep nie był w stanie realizować wszystkich zamówień. Dlatego pierwszeństwo w zakupie określonych rodzajów tego szlachetnego alkoholu zdecydowano się dać najbardziej lojalnym klientom, dokonującym zakupów regularnie i za spore kwoty. Otrzymują oni dostęp do produktów z limitowanych serii whisky, a także specjalne promocje i rabaty.

Bardziej rozbudowane profity ma program VIP prowadzony przez winnicę Twin Oaks Valley Winery w hrabstwie San Diego w Kalifornii. Można dzięki niemu kupować wino w niższej cenie, a dodatkowo uczestnicy programu są zapraszani na degustację wina oraz wydarzenia specjalne organizowane w winnicy co najmniej dwa razy do roku. Podczas takiego wydarzenia mogą wybrać bezpłatnie dwie butelki ulubionego wina.

Program VIP oferuje również francuski producent luksusowej czekolady – firma Valrhona z siedzibą niedaleko Lyonu. Program jest skierowany do profesjonalistów kulinarnych, kucharzy i cukierników, którzy wykorzystują produkty Valrhona do tworzenia dań, deserów i ciast. Mogą oni tworzyć swoją wirtualną książkę kucharską publikowaną na stronie firmy, zyskują wsparcie opiekunów, mogą brać udział w kursach, szkoleniach i konkursach. Program jest podzielony na kilka poziomów członkostwa – zależą one od tego, ile produktów uczestnik zakupi w ciągu roku. Inne są limity dla indywidualnych cukierników, a inne – np. dla restauracji hotelowych.

Jak widać, programy VIP to popularna forma przyciągania do siebie klientów, budowania społeczności i napędzania sprzedaży. Z powodzeniem stosują ją firmy z wielu branż, nie wyłączając kulinarnej.

(materiał sponsorowany)








KOMENTARZE
Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Odpowiedzi w treści
Pokaż wszystkie komentarze
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Wyselekcjonowane, najlepsze treści na Twoją skrzynkę.
Nie spamujemy!

KuchniaDlaDoroslych.pl może zawierać przepisy i inne treści dotyczące wyrobów alkoholowych, przeznaczonych dla osób powyżej 18 roku życia.

0
Zostaw komentarz!x
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.