Inspiracje
Najlepsze programy dla klientów VIP
Jedną z odmian programów lojalnościowych oferowanych przez firmy z różnych branż są tzw. programy dla klientów VIP – prestiżowe, niedostępne dla wszystkich, zapewniające wyjątkowe benefity. Co ciekawe, programy tego typu dotyczą nie tylko branży motoryzacyjnej, jubilerskiej czy hazardowej, ale także firm zajmujących się handlem alkoholami albo produkcją ekskluzywnych słodyczy.
W pierwszej chwili programy VIP kojarzą się z segmentami produktów i usług premium – np. luksusowej biżuterii, torebek, alkoholi, odzieży albo samochodów najbardziej prestiżowych marek. I faktycznie tak jest, a przykłady można mnożyć.
Programy VIP w świecie mody
Wśród miłośniczek mody na całym świecie bardzo popularny jest program LVR Privilege stworzony przez markę luksusowych sklepów LuisaViaRoma, mających w ofercie m.in. produkty Bottega Veneta, Gucci oraz Off-White. W Stanach Zjednoczonych jedną z najbardziej prestiżowych sieci domów handlowych jest Neiman Marcus – organizuje on program VIP dla klientów z ośmioma różnymi poziomami członkostwa. Bardzo rozbudowany jest program VIP niemieckiej marki Hugo Boss, znanej również w Polsce m.in. z luksusowej odzieży damskiej i męskiej, akcesoriów i perfum. Sieć prestiżowych sklepów MatchesFashion z siedzibą w Londynie oferuje klientom produkty takich marek, jak Burberry, Prada i Saint Laurent – klienci sklepów mogą także liczyć na uczestnictwo w programie lojalnościowym The Curator.
Kluby VIP w motoryzacji i u legalnych bukmacherów
Inne branże? Powszechne są programy dla klientów VIP wśród autoryzowanych dealerów i salonów zajmujących się sprzedażą samochodów prestiżowych marek, takich jak BMW, Audi albo Mercedes. Udział w takich programach niesie ze sobą liczne korzyści i przywileje, np. wykonywane od ręki serwisy, indywidualną opiekę przedstawiciela firmy, luksusowe samochody zastępcze, a czasami nawet… okazjonalne usługi szofera!
Programy VIP organizują firmy związane z hazardem, w tym legalni polscy bukmacherzy, którzy chcą w ten sposób tworzyć społeczności aktywnych graczy, stawiających kupony często i za spore stawki. Najczęściej dołączenie do programu VIP bukmachera jest możliwe tylko po bezpośrednim zaproszeniu przez firmę, co następuje na podstawie analizy różnych kryteriów: częstości zawierania zakładów, dokonywania wpłat o określonej wartości, aktywności na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej bukmachera albo kwoty obrotu na zakładach wzajemnych na różne dyscypliny sportu oraz zakładach pozasportowych.
Co zyskuje uczestnik takiego programu? Zależy to od bukmachera. W firmie Superbet jest to np. obsługa indywidualnego opiekuna oraz dedykowane bonusy bukmacherskie i promocje. U legalnego bukmachera PZBuk są to nie tylko ekskluzywne bonusy, ale także konkursy tylko dla klientów VIP oraz szersza oferta w Sklepie Gracza. W Fortuna klient VIP za specjalny kod promocyjny otrzymuje lepszy bonus na start. W firmie forBET dostępne są wyższe limity na grę, szybsza autoryzacja wysokich zakładów, a dla klientów VIP organizowane są bilety na wydarzenia sportowe i kulturalne.
Programy VIP: whisky, wino i… czekolada
Jednak co ciekawe, programy VIP są przygotowywane także przez firmy produkujące lub sprzedające np. alkohol i artykuły spożywcze. Bardzo ciekawym programem może pochwalić się działający w sieci sklep whisky-online.com. Powstał on w odpowiedzi na sytuację rynkową – ogromny popyt na nowo wypuszczane whisky sprawił, że sklep nie był w stanie realizować wszystkich zamówień. Dlatego pierwszeństwo w zakupie określonych rodzajów tego szlachetnego alkoholu zdecydowano się dać najbardziej lojalnym klientom, dokonującym zakupów regularnie i za spore kwoty. Otrzymują oni dostęp do produktów z limitowanych serii whisky, a także specjalne promocje i rabaty.
Bardziej rozbudowane profity ma program VIP prowadzony przez winnicę Twin Oaks Valley Winery w hrabstwie San Diego w Kalifornii. Można dzięki niemu kupować wino w niższej cenie, a dodatkowo uczestnicy programu są zapraszani na degustację wina oraz wydarzenia specjalne organizowane w winnicy co najmniej dwa razy do roku. Podczas takiego wydarzenia mogą wybrać bezpłatnie dwie butelki ulubionego wina.
Program VIP oferuje również francuski producent luksusowej czekolady – firma Valrhona z siedzibą niedaleko Lyonu. Program jest skierowany do profesjonalistów kulinarnych, kucharzy i cukierników, którzy wykorzystują produkty Valrhona do tworzenia dań, deserów i ciast. Mogą oni tworzyć swoją wirtualną książkę kucharską publikowaną na stronie firmy, zyskują wsparcie opiekunów, mogą brać udział w kursach, szkoleniach i konkursach. Program jest podzielony na kilka poziomów członkostwa – zależą one od tego, ile produktów uczestnik zakupi w ciągu roku. Inne są limity dla indywidualnych cukierników, a inne – np. dla restauracji hotelowych.
Jak widać, programy VIP to popularna forma przyciągania do siebie klientów, budowania społeczności i napędzania sprzedaży. Z powodzeniem stosują ją firmy z wielu branż, nie wyłączając kulinarnej.
(materiał sponsorowany)